Tussen -dagje !! - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu Tussen -dagje !! - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu

Tussen -dagje !!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

18 November 2016 | Frankrijk, Grenoble

Soms ie het fijn,om gewoon eens halt op de plaats te maken . Zo'n dag was het vandaag. Na een Frans ontbijtje ,(moet ik niet te vaak nuttigen, is alleen maar suiker),en een hele nieuwe dag voor me ,had ik mijn zinnen gezet ,om Grenoble beter te leren kennen. Auto ook een rustdag, dus lekker lopend op weg. De oude binnenstad heeft me verrast. Mooie oude gebouwen die historie uitademen,sfeer en nostalgie. Prachtige plekken gezien , waar ik me van kan voorstellen , dat mensen daar honderd jaar geleden liepen.De bergen op de achtergrond ,maken het plaatje af. Maar natuurlijk heeft alles een andere kant.Zo zijn er veel moderne winkels,boetiekjes met dure merkkleding ,restaurantjes en terrasjes,die zelfs deze niet zo zonnige dag toch nog matig bezet waren. Staan er fietsen bij de tramhalte ,waar je gebruik van kan maken als je verder de stad in wil.In Nederland stond er na 1 dag al geen fiets meer denk ik . hahaha. Ik kwam er vandaag ook achter , dat single zijn ,soms niet gemakkelijk is. Al lopend kwam ik langs H&M en MOEST even naar binnen. Thuis is mijn kast leeg,en in mijn koffers is nog iets ruimte over. Veel getrouwde vrouwen worden dan beschermd door hun partner. Want de kreet , HEB JE NOG NIET GENOEG KLEDING ? kennen ze. Maar ik als singe ,denk dan toch even te moeten scoren ,laat de remmen los ,en doe weer een aankoop die eigenlijk weer niet nodig was , maar oooo zo leuk !!!.Dus me bewust zijnde van mijn ongecontroleerde aankopen ,heb ik toch weer een hele rustige ,maar o zo fijne dag gehad. Morgen op weg naar Sisteron. De zee komt dichterbij. Groetjes Riny

  • 18 November 2016 - 20:55

    Anja:

    Goeden avond Riny, Super zo een dag heerlijk.
    Een hele fijne avond en ik verheug me al op mijn volgende pagina in dit boek.
    Xxxx

  • 18 November 2016 - 21:08

    Jaantje Voncken:

    hoi Riny
    dus een stads dagje vandaag.leuk idee, die fietsen.En een beetje je boekje te buiten gegaan bij H&M? Pas de problem, 2x per dag omkleden en je komt nog kleren te kort haha.Rust maar lekker uit, voor de volgende etappe Sisteron.Welterusten en veilige reis morgen xx

  • 18 November 2016 - 21:09

    Riny Thewessen:

    Dank je wel meisjes.

  • 18 November 2016 - 21:23

    Francien Nix:

    Riny mooi om je reis verslag te kunnen lezen. Geniet er lekker van.

  • 18 November 2016 - 21:23

    Francien Nix:

    Riny mooi om je reis verslag te kunnen lezen. Geniet er lekker van.

  • 18 November 2016 - 22:03

    MJ Henssen :

    Hi Riny.

    Alweer een schitterend verslag. Jij maakt iedereen nieuwsgierig naar al die plekken die jij beschrijft.
    Tja, en die H&M-aankoop herken ik wel

  • 19 November 2016 - 08:18

    Luc:

    Ik ben blij dat Grenoble je wel bevallen is. Ach ja, uit iedere leuke of mooie plaats een kledingstuk verhoogt wel het plezier achteraf! "Dat jurkje heb ik uit Nancy. O, dat was mooi. Och ja en die blouse uit Grenoble. Daar was het ook al zo mooi !"
    Sisteron is een aardig plaastsje in het Durance-dal. Het meest opvallend is de indrukwekkende rotspartij langs die rivrier. We hebben daar eens een hotelletje gehad. De opslagruimte / wijnkelder, la cave, was aan de achterkant van het gebouw uit de rots gehouwen.
    Bonne route! Et à bientôt.
    Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 24523

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: