Bijzonder ontbijt !!! - Reisverslag uit Andorra la Vella, Andorra van riny thewessen - WaarBenJij.nu Bijzonder ontbijt !!! - Reisverslag uit Andorra la Vella, Andorra van riny thewessen - WaarBenJij.nu

Bijzonder ontbijt !!!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

07 December 2016 | Andorra, Andorra la Vella

Vanmorgen werd ik wakker op dat speciale plekje in Saint Pierre des Champs. De gastvrouw had mijn ontbijt in een mooie eetkamer geserveerd. De tafel stond vol met heerlijke dingen. Ik wist niet wat ik als eerste zou nemen . De mevrouw vroeg ,of ik het oke vond als ze bij mij aan tafel kwam zitten om samen een kopje koffie te drinken. Natuurlijk vond ik dat goed ,want ik ben altijd in voor een praatje .
Ze vertelde me , dat het wettelijk verplicht is , dat de eigenaar van een Chambre d'hotes samen met de gasten aan tafel te gaat. Dat gebeurt zelden , maar eigenlijk verplicht. Want het logeren moet in huiselijke sfeer gebeuren aangezien het geen bedrijf is zoals een hotel.
Toen vertelde ze me dat ze een oud-kolonel was van het Franse leger. Ze was nu 64 jaar en had sinds een aantal jaren deze chambre d'hotes. De meeste mensen hadden haar dat afgeraden omdat het toch niet bezocht zou worden , te oud ,enz. !!! Herkenning van mijn kant ,want ik had dezelfde ervaring toen ik mijn zaakje wou opstarten. We voelden ons steeds meer verbonden met elkaar. Twee eigenwijze en zelfstandige meisjes van elk 1m60 groot. Toen nog even gesproken over het feit dat het wel erg hard achteruitgaat wat het lichaam betrof op deze leeftijd en er vervolgens samen maar over gelachen en gezegd C 'EST LA VIE !! Met 2 dikke zoenen afscheid genomen en toen mijn reis voort gezet.
Mijn doel was om via Andorra naar mijn eerste stekje in Spanje te gaan !! Wat een pracht toer . De ruiten van de auto waren geregeld aan de binnenkant beslagen van mijn eigen ahhh en ooooooooohhhs. Niet te geloven wat allemaal aan je voorbij trek . De Pyreneeën,de ene haarspeldbocht na de andere,een groen berg ,dan weer een met sneeuw bedekt ,de blauwe lucht. !! Wie heeft dit allemaal bedacht. Aan de grens bij Andorra ,massa's auto met mensen die taxfree komen shoppen . Is niet zo mijn ding . ben daarna ook maar omgekeerd en nog even genoten van mensen die daar al aan het skieén waren en mijn toch vervolgt . Nu maak ik soms ook wel iets spannends mee. Nog geen 2 km , terug in Frankrijk na Andorra, word ik door gendarmen aangehouden . Moest aan de kant met de auto. Was voor de fiscus. Hoeveel geld ik bij me had ,wat ik voor werk deed ,of gedaan had, waar ik naar toe ging enz
Koffers uit de auto, alle tassen nagekeken , maar ja , niets te vinden . Stond er gelaten naar te kijken en heb maar niet verteld dat ik ook al in Saint Tropez was geweest waar de cappuccino 10 euro kostte en dat mijn zwart geld dus al op was. Hahahaha
Of ze me wilde fouilleren heb ik maar niet gevraagd want dan hadden ze misschien toch een verkeerde gedachte van mij. Dus na alles ingeruimd te hebben weer door gereden naar mijn eerste plekje in Spanje. En ja hoor ,ik ben er na ongeveer 400 kilometer rijden . Net over de grens in Spanje ga ik van een welverdiende nachtrust genieten . Groetjes Riny.

  • 07 December 2016 - 21:59

    Luc:

    Bonsoir Riny of eigelek beter: Buenas noches,
    Iech mein te kinne stèlle totste vaan la douce France genote höbs en iech hoop totste 'ne gooje indrök höbs gekrege vaan wat dit prachtig land te beje heet.
    Iech wins diech ouch väöl plezeer in Spaanje, um te beginne in 't prachtige Catalunya.
    Que descanse bien y hasta luego.
    Luc

  • 07 December 2016 - 22:02

    Riny Thewessen:

    Merci Luc !!

  • 07 December 2016 - 22:13

    Mieke Wamper-Scheffers:

    Wat een prachtige natuur, Riny. Te deseo unas maravillosas vacaciones en España. Vamos a Fuerteventura durante las vacaciones de Navidad.
    Unos besos
    Mieke

  • 07 December 2016 - 22:17

    Riny Thewessen:

    Poen teruk Mieke !!!

  • 07 December 2016 - 22:37

    MJ Henssen :

    Hoi Riny.
    Weer prachtige foto's !
    En wat een mooi verhaal bij het ontbijt.
    Het leven zit vol verrassingen; negatieve maar ook veel positieve.
    Neem een wijntje en Slaap lekker XXX

  • 08 December 2016 - 11:12

    Hennie Herberichs:

    Heerlijk , lekker genieten .
    Maar het valt me tegen dat je in het shopping paradijs Andorra zo braaf bent geweest .
    Hopelijk kun je nu gaan genieten van de Spaanse zon , lekkere tappas en wijntjes .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 1220
Totaal aantal bezoekers 24507

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: