Helemaal super !!! - Reisverslag uit Challes-la-Montagne, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu Helemaal super !!! - Reisverslag uit Challes-la-Montagne, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu

Helemaal super !!!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

15 November 2016 | Frankrijk, Challes-la-Montagne

Vind het helemaal geweldig.Vandaag bijna 4 uur gereden .Lekker op het gemak.Mijn ogen weer uitgekeken.De toppen en de dalen volgde elkaar snel op. Dat vind ik dus heerlijk autorijden . Geen saaie eentonige weg ,maar achter elk bochtje een nieuwe verassing, wat zicht betreft.Ik merk dat het ook steeds gemakkelijker word om iets te vragen in MIJN frans. Ben blij dat ik 2 armen en 2 voeten heb, om duidelijk te maken wat ik graag wil. Ben dus nog helemaal ,niets ,te kort gekomen. :) .Na ong. 2 uurtjes rijden had ik enig zins oponthoud. Een lens (heb harde contactlenzen) schoot helemaal naar het hoekje van mijn oog.. Daar zit je dan ,......alleen in Frankrijk,scherpe blik kwijt,en auto moeten rijden ..Maar na het aanroepen van Dieu en andere heiligen ,is het me gelukt, weer alles op zijn plaats te krijgen.Dus reis weer voortgezet. Hoe dichter ik bij mijn nieuwe adres,hoe specialler het werd. In de middle of no weer ,moest ik een pad oprijden dat nauwelijks de breedte van 1.50 heeft.Zo spannend. Weer dezelfde Dieu aangeroepen,en gevraagd om aub ,geen tegenligger te laten komen . Wederom ben ik verhoord. Toe ik eindelijk na ong. 3 km. in het dorpje van mijn verblijf aankwam, Challes la Montagne kwam er een groot geluksgevoel in me boven . Een heel oud dorpje , boven op een berg, met een hele verzorgde B&B. Inmiddels heb ik besloten , dat ik niet in het donker nog eens die weg rijd om te gaan eten. Want hier is geen restaurantje of iet degelijk. Gelukkig heb ik crackers en geitenkaas ananas ,appel en een flesje rode wijn ,bij me . Dus deze gelukkige dame ,gaat lekker genieten van alle heerlijks dat ik bij me heb,. Het was wederom een fijne dag,die meedingt naar een parel van mijn reisketting te zijn . Fijne avond nog . Groetjes Riny

  • 15 November 2016 - 20:24

    Inge Van Kampen:

    Wouw, dat was dus weer een super avontuur vandaag. Heerlijk om te lezen. Dit is echt genieten wat jij doet!!! Kijk nu al uit naar het volgende verslag. Liefs, Inge

  • 15 November 2016 - 20:32

    Mieke Wamper-Scheffers:

    Leuk, Riny ... Ik rij met je mee .... benieuwd, wat er morgen gebeurt

  • 15 November 2016 - 20:34

    Niek De Kort:

    We genieten van je reisverslagen. Prima idee. Je hebt je reis uitstekend voorbereid!
    Laat het 'noodrantsoen' goed smaken. Zelfs daarover is nagedacht

  • 15 November 2016 - 20:51

    Tiny Dam:

    Hallo Riny,

    Wat fijn dat alles zo goed gaat. Op de lenzen na.
    Zat maar te wachten op je reisverslagen.
    Zag wel op facebook een en ander voorbijkomen, maar kreeg geen verslag binnen.
    Heb me nog eens opnieuw aangemeld en heb inmiddels toch je laatste verslag gelezen.
    Heb zeker iets fout gedaan bij de eerste keer.
    ich ving dich geweldig!!!
    Kiek al oet na het vervolg.
    Dikke poennnnn!!!

  • 15 November 2016 - 20:53

    Anja:

    Goeden Avond,
    Als u op tijd aangeeft dat de heilige op zijn,
    Zoek ik in de bijbel naar meer dus is dit al opgelost hihih.
    Heerlijk het beleven van het geschreven stuk.
    Tot morgen Riny laat het smaken het wijntje tot morgen en slaap lekker.

    Groetjes Anja xxx

  • 15 November 2016 - 20:59

    MJ Henssen :

    Wat klink jij heerlijk relaxt.
    Fijne avond en voor straks: slaap lekker

  • 15 November 2016 - 21:33

    Renate Slangen:

    Wat sjriefs dich toch heerlijk. Ich zeen ut zwa veur mich wie stich dao rieds. Hoop dat ut gesjmaak heit. Gooj reis.

  • 15 November 2016 - 21:49

    Frans:

    Prachtig om te lezen.
    Doe de groetjes aan Dieu en de anderen

  • 15 November 2016 - 21:54

    Maria Janssen:

    Wat een gezellig verslag weer.
    Even Dieu aanroepen.
    Schitterend Riny.
    Geniet van je flesje wijn en stukje geitenkaas, een uitstekende combinatie.
    We wensen je een heerlijke nachtrust en morgen weer gezond op.
    Dikke kus.

  • 15 November 2016 - 21:59

    Margo:

    Geweldig! Heeft de knapzak gesmaakt? Slim van je om reserve voer bij je te hebben en heel verstandig om die weg niet in het donker te rijden. Je past goed op jezelf. Super

  • 15 November 2016 - 22:06

    Christel:

    Schitterend meid, genieten met 'n hoofdletter !
    en heel slim van je dat extra's :) :)
    Take care
    veul leefs X

  • 15 November 2016 - 22:09

    Jaantje Voncken:

    goede avond Riny , lig hier zowat in een deuk, moet denken aan ons gezamelijk autoritje, langs een meer. Groot bord doodlopende weg, wegens wegwerkzaamheden.......Nobody ......except Riny, maar zij is ook geen nobody hahaha .Wat geweldig de dorpjes, die je aandoet op je rondreis, zo leer je het land wel ècht kennen.Ja dat noodrantsoen uit je kofferbak kan ik me wel indenken. Die herbergt zowat alles, van ligstoeltjes tot handdoeken, je weet nooit waar je beland ......Geniet van je wijntje en kaasje en voor stracht bonne nuit

  • 16 November 2016 - 06:31

    Luc:

    C'est vraiment chouette, Riny! Bon voyage et à la prochaine fois.
    Jeh, de moos dien Frans toch e bitteke bijhawwe ... Iech bin benuid boe de reis noe op aon geit. En iech bin blij tótste zoe kins genete vaan 't binneland vaan de Fransoze ! C'est beau, hein?

  • 16 November 2016 - 10:47

    Victoria:

    Ha Rinyyyyy,

    Heeeeeerlijkkkk dat je zooo geniet.........(had eigenlijk ook niet anders verwacht)

    Liefs van de luitjes uit Beek

  • 16 November 2016 - 16:03

    RAW :

    Welke Dieu is dat dan mutti? Andre Dieu ?! :)P
    Fijn datste dich amuseers. Hie geit alles lekker,moags nog effe wegblieve haha. Dikke poen X Gr. Rob

  • 16 November 2016 - 16:31

    Riny Thewessen:

    Lekker jonk !!! Poen van mutti XXX

  • 16 November 2016 - 20:15

    Monique:

    In gedachten rij ik elke dag met je mee.
    Wat maak je een mooie reis!
    Geniet er lekker van, dat doe ik van je reisverslag.
    xx

  • 16 November 2016 - 20:18

    Jean Dolmans:

    Hoi Riny,
    Super, dat je zo geniet!!! Heerlijk toch, zo in een slakkengangetje door het prachtige Franse landschap!
    Als we jouw verslag lezen begint het bij ons ook weer te kriebelen. Begrijp je nu dat wij zo verliefd op Frankrijk zijn?????
    Geniet maar lekker et doucement, doucement. Er komt nog een prachtig landschap onder Grenoble!!!
    Grroetjes van Annie en Jean uit een nat en druilerig Meerssen.

  • 17 November 2016 - 00:01

    Myriam:

    Boh Rinie,het klinkt allemaal geweldig!
    Super dat jij je deze ervaring zelf cadeau hebt gedaan!
    Leuk om zo met je mee te reizen!
    Ik geniet met je mee!
    Dikke knuffel, Myriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 856
Totaal aantal bezoekers 24563

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: