Het word steeds mooier !! - Reisverslag uit Bougey, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu Het word steeds mooier !! - Reisverslag uit Bougey, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu

Het word steeds mooier !!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

14 November 2016 | Frankrijk, Bougey

Ten zuiden van de Vogezen heb ik sinds 2 dagen mijn stekje gevonden. Bougey. In een speciale chambre d'hotes , waar ik met veel plezier verblijf.
La Cure. Een cure is de verblijfplaats van een pastoor . Ik verblijf dus nu in een oude pastorie.Maar hier heeft nooit een pastoor gewoond. In de WO 1 woonden hier paters die een kleine school runde. Op de haardplaat onder de indrukwekkende schouw staat 1819. Dus ik woon op het moment helemaal terug in de tijd. Met een geweldige stenen trap waar ik met eerbied op en af loop. En waar ik samen met Annette van Casteren (de eigenaresse) geniet , van de door haar bereidde maaltijden .
Vandaag een uitstapje gemaakt naar Langres.Door heel veel oude dorpjes gereden me soms afvragend ,of de tijd daar heeft stil gestaan. De lange stadswallen verwelkomen je bij aankomst. Ben ze helemaal rond gelopen en heb genoten van het prachtige uitzicht. Na de lunch nog een kopje cappuccino en toen weer terug naar mijn stekje. Nog 1 warme maaltijd met Annette,(die de paddenstoelen zelf gaat plukken in het bos) en nog een nachtje slapen ,en dan door naar de volgende bestemming. Groetjes Riny. :)

  • 14 November 2016 - 19:34

    J.Smitsmans:

    Vind het geweldig dat je het zo naar je zin hebt op deze spirituele reis! Je bent een kanjer! XX

  • 14 November 2016 - 20:44

    Mies:

    Riny, het lijkt erop dat de reis gaat worden wat je ervan verwacht. Wat fijn voor je. Je hebt er zolang naar toegeleefd. Geniet van alles wat op je pad komt. Maar dat je weet te genieten, weten we eigenlijk al.
    Nog een fijne avond. Hartelijke groet.

  • 14 November 2016 - 20:49

    Anja:

    Vind het zo superrrr om u te volgen, net een boek wat ik lees hihih zie het allemaal voor me.
    Fijne avond tot morgen xxx

  • 14 November 2016 - 21:24

    Anja Speetjens:

    Nou, dat hoort zich heel goed aan. Naar het zuiden toe wordt de temoeratuur ook nog milder, heerlijk. Amusez vous !

  • 14 November 2016 - 21:29

    MJ Henssen :

    Wat een plezier dit allemaal te lezen.
    Wij reizen eigenlijk allemaal een beetje met jou mee.
    Voor straks welterusten

  • 14 November 2016 - 21:32

    Jaantje Voncken:

    wauw prachtige chambre d`hôtes ....even gegoogled.Bougey een plaatsje met 87 inwoners, kun je gemakkelijk even persoonlijk au revoir wensen morgen ;) slaap lekker,

  • 14 November 2016 - 22:02

    Mieke Wamper -Scheffers:

    Weer genoten van je reisverslag. Slaap lekker en weer morgen een dagje vol mooie indrukken

  • 14 November 2016 - 23:33

    Linda:

    Mooie plek
    Ben benieuwd naar je volgende plek
    Gooie nach xxx Tot morgen

  • 15 November 2016 - 13:39

    Els Vossen :

    geweldig Riny, groetjes oet bung.

  • 15 November 2016 - 13:42

    Margo:

    Leuk om je zo te volgen en te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 24486

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: