Cultuur gesnoven !! - Reisverslag uit la Jonquera, Spanje van riny thewessen - WaarBenJij.nu Cultuur gesnoven !! - Reisverslag uit la Jonquera, Spanje van riny thewessen - WaarBenJij.nu

Cultuur gesnoven !!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

08 December 2016 | Spanje, la Jonquera

Misschien heb ik me bij deze locatie vergist ,wat rust betreft. Zit in een hotel ,net over de grens bij in Spanje. Nu blijkt dat meer een rustplaats en tankplaats van vrachtwagens te zijn. Meer dan 100 vrachtwagens alom. Ik weet niet wat ik zie . Met mijn autootje slalommen om bij het hotel het komen ,en maar hopen dat ik niet toevallig in een dode hoek rij !!!
Dus vanmorgen maar iets langer in bed gebleven en iets later gaan ontbijten , zodat de grootste drukke voorbij was.
Maar het zonnetje lokte me naar buiten . Ben naar Fiqueres geweest , waar Salvatore Dali zijn geboortehuis staat en waar een museum is ,dat zijn naam draagt. Nu zijn in het museum geen werken van hem ,( die zijn over de hele wereld verspreid ) maar meer het verhaal over zijn leven. Super druk was het , maar nu blijkt dat het een feestdag was ,en dat er zodoende zoveel mensen waren .De terrassen zaten vol en mijn jas moest uit, zulke aangename temperatuur was het.
En die temperatuur nodigde mij uit om Roses aan te doen. Een heerlijk badplaats met een prachtig strand. Daar heb ik de hele middag zitten te genieten met mijn e-reader in mijn van thuis meegenomen uitklapbaar stoeltje !! ( Een slimme meid is op het meeste voor bereid). Ben in middels weer in mijn (vrachtwagen) hotel en ga morgen door naar Mollet del Vallës. Groetjes Riny.

  • 08 December 2016 - 19:56

    MJ Henssen :

    Hoi Riny.

    Wat jammer dat er geen werken van Dali waren.
    Maar wel heerlijk daar aan het strand terwijl het hier 4 graden is.

  • 08 December 2016 - 20:55

    Emmy Van Vuuren:

    hoi Riny
    ben echt aan het meegenieten,helaas hebben wij niet zo'n warmte,geniet verder van je reis

  • 09 December 2016 - 08:07

    Ans.schoonbeek:

    Hoi Riny, daar moet toch wel een ' woest' aantrekkelijke chauffeur tussen gezeten hebben??hahaha

  • 09 December 2016 - 08:14

    Els Vossen:

    heerlijk middagje aan het strand, de chauffeurs zijn dan snel vergeten. groetjes fijne reis verder.

  • 09 December 2016 - 22:34

    Anja:

    Leuk om te horen >>> en zo een lekker weertje >>> en dan het geboorte huis van Gaudi. Dat wist ik niet >>> en dat stoeltje jhaeee toppie. Slimme meid hihi. We blijven je volgen >>> wat een reis. Toppie. >>> Geniet ervan Wij gaan de kerstboom hier weer klaarstomen > het gezellig maken De vrouw des huizes gaat zich weer creatief vermaken. Heeel veel plezier en vermaak. En de groeten. Van Anja

  • 10 December 2016 - 09:08

    Jaantje Voncken:

    hey gooiemurrige spaanse schone........ zoooo in `n leuk hotelletje tussen de ruige chauffeurs?.......Heb je je Tina Turner act weer effe kunnen oefenen wordt anders zo stoffig in the Hall of Fame haha.......Leuk het geboortehuis en museum van Dali en ja het stoeltje, mij bekend uit `t koffer.liep 1 verslag achter, vlug verder ....jij ook groetjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 24531

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: