De kadootjes blijven komen. - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu De kadootjes blijven komen. - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu

De kadootjes blijven komen.

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

06 December 2016 | Frankrijk, Narbonne

6 Dec......Ook ik ben vandaag verrast met kadootjes ,maar niet van Sinterklaas. Al ben ik dicht bij zijn thuisland. Vanmorgen in Séte mezelf nog even verwend met een bezoekje aan de kapper. Mijn vader zou gezegd hebben ,.....nu ben je weer 5 cent meer waard.
Daarna nog heerlijk een terrasje gepikt en in het zonnetje gezeten,waar de temp. 22 gr. aangaf. Nog een klein rondje geshopt,en natuurlijk weer zo goedkoop ,dat je het niet kunt laten hangen .
Daarna op weg naar Saint Pierre des Champs. Zo'n' 40 km . ten zuid-westen van Narbonne in een prachtig natuurgebied. Gaanderweg veranderde het landschap. Was er eerst nog veel water in de buurt van Sete,daarna werd het een stuk groener en vergezichten ,waar ik foto's van gemaakt heb ,omdat ik niet in woorden kan uitleggen hoe mooi het was. Soms leek het op heide, dan weer dennenbos ,in een woord,adembenemend.Vooral door de kleuren was ik geraakt. Veel oude kastelen en abdijen gezien. Oude dorpjes kwamen ook voorbji. Ik vraag me af ,hoe het komt, dat ik steeds in die oude dorpjes , voornamelijk oude mannetjes zie lopen . Want dat is vaak het enige teken van leven in zo'n plaatsje.
Toen opzoek naar het kleine gehucht,waar de overblijfselen van het kasteel zou staan waar ik overnacht. Na enig zoekwerk,( want zelfs mijn vriend Tom-Tom, had het er soms moeilijk mee ,) kwam ik op een plekje ,hoog op de berg,waarvan ik niet had kunnen bedenken dat ik daar zou slapen. GEWELDIG !!!!.Buiten waan ik me in anno 1800 en binnen de gezelligheid waar je op hoopt. De foto's zullen meer vertellen dan dat ik kan. Ik kom niet uitgekeken. Ik ga nu van alles genieten hier en morgen bereik ik de grens van Spanje ,maar dat bewaar ik voor morgen . Eerst genieten van het hier en nu. Groetjes Riny.

  • 06 December 2016 - 21:08

    MJ Henssen :

    Wauw Riny.
    Wat een prachtige foto's.
    En wat een voorrecht dat je dit allemaal geschenkt krijgt op 6 december.
    Meer kan zich een mens niet wensen. Wat een rijkdom.
    Geniet van dit alles en neem nog een wijntje !
    Santé

  • 06 December 2016 - 21:17

    Francien:

    Weer sjwan foto's.

  • 06 December 2016 - 21:20

    Anja:

    Super Super mooi xxx

  • 06 December 2016 - 21:30

    Tiny:

    Alweer zo'n wow-momenten.
    Dat moet genieten zijn.
    En nu op naar Espana
    A bientôt.

  • 06 December 2016 - 21:53

    Jaantje Voncken:

    adembenemend......die roze pracht is dat lavendel of heide? en die steegjes met karakteristieke huizen, ik zou er zo willen ronddwalen.......Wat betreft je "oude mannetjes" opmerking.......Ooit waren wij in Beaulieu s/Dordogne en was ook een klein dorpje. Ook daar voornamelijk oudere mensen, amper jeugd en mensen van middelbare leeftijd. Bij navraag bij de patron van ons hotel bleek dat er sprake was van grote vergrijzing. Jonge mensen trokken naar de steden om er werk te zoeken .En als zij b.v de huizen van hun ouders erfden dan werd dit verkocht, want er was voor hun geen toekomst in het dorp.Maar zo`n rust en harmonie kom je zelden tegen. Laad maar fijn je energie op in de dorpjes en geniet van je volgende etappe. Bonne nuite kasteelvrouwe xx

  • 06 December 2016 - 21:56

    Maria Janssen:

    Weer Even reageren.
    Super foto's !
    Gewledige lokatie, hoe krijg je het steeds weer gevonden.
    En dan die badkamer, helemaal te gek.
    Pure nostalgie dat ik voorbij zie komen.
    Geniet er fijn van, en dan genieten wij van je lieve woorden.
    Tot ziens, en voor morgen goeie reis weer....

  • 07 December 2016 - 07:22

    Els:

    geweldig ,ik geniet iedere dag van je reis verslag, groetjes

  • 07 December 2016 - 09:51

    Henri:

    Riny de gebouwen zijn ouder dan die mannetjes .
    kom goed in spanje aan.

  • 07 December 2016 - 16:17

    Christel:

    Geweldig meid
    hartstikke leuk um te leze allemaol
    Kiek d'n oge oet naor al dat sjoens !
    gooi reis....take care
    dikke poen X

  • 07 December 2016 - 18:24

    Annie En Jean Dolmans:

    Het doet ons goed dat je zo geniet!!!! Begrijp je nu ook waarom wij zo'n FRANCOFIELEN zijn???
    Steeds dat wisselende landschap, die prachtige authentieke dorpjes. Wij genieten daar ook nog steeds van.
    Nu op weg naar Spanje, geniet maar lekker, hier begint de Kerststress toe te slaan. Groetjes, Annie en Jean

  • 07 December 2016 - 19:26

    Carolien:

    Wij genieten van je prachtige uitleg van de omgeving en je beleving,ben stiekem jaloers wat is het toch een zalig land,ook al hebben ze onze fietsen een keer gestolen.

  • 08 December 2016 - 08:04

    Tiny:

    jeetje, wat n belevenis.
    Wat n mooie foto's ook weer.
    Riny, je hebt het toch maar mooi bereikt allemaal.
    Trots op je xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 24505

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: