Nog één dagje in Golfe Juan genieten !! - Reisverslag uit Golfe-Juan, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu Nog één dagje in Golfe Juan genieten !! - Reisverslag uit Golfe-Juan, Frankrijk van riny thewessen - WaarBenJij.nu

Nog één dagje in Golfe Juan genieten !!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg riny

01 December 2016 | Frankrijk, Golfe-Juan

Afgelopen week heb ik genoten om even op een vaste plek te zijn.In Golfe Juan om precies te zijn .In een appartement , waarvandaan je heerlijke uitstapjes kunt maken naar Monaco ,Cannes ,Nice, St.Tropez en zelfs San Remo ligt naast de deur. Van de eigenaar mag ik een aanbieding delen met jullie. Al mijn vrienden op FB,wil hij een leuke korting geven op het appartement buiten het seizoen . De link is www.appartementcannes.nl.
Ik ben van de week naar Mougins geweest.Weer zo'n klein speciaal dorpje met vele kunstenaars, ateliers en winkeltjes . Erg veel aandacht was er voor Piccasso, waarvan een etalage met werken van hem ,als getuige. En wederom de geweldige smalle steegjes. Een lust voor het oog.
Vandaag ben ik via Fréjus en St Raphaël naar St Tropez gereden . Alleen al van de rit er na toe word je gelukkig. Ik moet eerlijk bekennen ,dat ik soms met tranen in de ogen me er van bewust was hoe bevoorrecht ik ben , dat ik dit allemaal mag beleven. De prachtige kustlijn ,met uitzichten waar je normaal van droomt. Hoogtes en laagtes wisselden elkaar af in de bergen . En dan zie je St Tropez,.......alleen de naam al... !!! Cappuccino 10 euro,winkels van de duurste merken,dus ik heb besloten het kopen van een jacht nog zeker 1 week uit te stellen. :) Heb heerlijk gewandeld langs de haven en naar de citadellen geweest. Ook het kerkhof was bezoekwaardig. Een beetje kromme humor vond ik het bordje buiten het kerkhof aan de ingang . Verboden voor honden,tja ,er liggen natuurlijk veel... ..............!!!
Het was een zonovergoten dag die ik niet snel vergeet. Ja , het was er weer een met een gouden randje.
Morgen blijf ik in Golfe Juan . De laatste dag nog even genieten van de omgeving hier en de zee . Appartement opruimen , koffers pakken en dan zaterdagmorgen op weg naar mijn volgende bestemming ,Aix-en -Provence. Groetjes Riny.

  • 01 December 2016 - 21:27

    J.:

    Hallo Riny, je ent echt een bevoorrecht mens, ja dat is waar. Mis je ons niet een klein beetje? Want dat lees ik eigenlijk nooit.......Jeanet

  • 01 December 2016 - 21:36

    Riny Thewessen:

    Sorry Jeanet , als ik eerlijk ben ,.......nee !!!!! Hahahaha

  • 01 December 2016 - 21:47

    Niek De Kort:

    Hallo Riny,

    Fijn dat je elke dag geniet van de mooie omgeving en van ons appartement.
    We geven jouw 'volgers' inderdaad graag een leuke korting buiten het seizoen.
    De naam van de website heb je helaas niet helemaal goed. Daarom bij dezen:

    www.appartementcannes.nl

    Op deze website kun je onder de Tab 'Ervaringen' heel veel foto's vinden van de plekken waar je geweest bent en van plaatsen die ook een bezoek meer dan waard zijn.

    Niek & Mies

  • 01 December 2016 - 21:48

    Jaantje Voncken:

    hey Riny , wat prachtig alweer. En sjieke foto`s. Al die merken en tussen de rijken der aarde ben je de uitzondering op de regel.......geld maakt niet gelukkig.Je straalt op foto`s en in je schrijfstijl,en dat my dear is happyness, you can`t buy......Je zult inmiddels wel lekker uitgerust zijn, voor het vervolg van je trip .......tot horens xxxxxx

  • 01 December 2016 - 22:00

    Riny Thewessen:

    Ja Jaantje ,ben er klaar voor. Zaterdag op weg naar mijn eigen verjaardagskadootje !!! :)

  • 02 December 2016 - 07:24

    Luc:

    Nou, Riny, dat eigen verjaardagscadeautje zal je beslist heel erg gaan bevallen. Want Aix-en-Provence is een héél mooie stad ! Lekker flaneren over de cours Mirabeau en een bistrootje pikken in de oude binnenstad.
    Het is heel leuk om te lezen hoe je geniet van dit prachtige land met zijn grote variëteit aan streken, steden, dorpjes, gebergten, meren, kusten, etc. ! Cela me fait vraiment beaucoup de plaisir !
    Ben benieuwd naar je mening over Aix !
    A bientôt.
    Luc

  • 02 December 2016 - 09:08

    Anja Speetjens :

    Wat heerlijk allemaal, het ziet er geweldig uit.
    Groetjes Anja

  • 02 December 2016 - 14:06

    Margo:

    Jeetje Riny, wat prachtig allemaal. Ik ken Frankrijk eigenlijk niet of nauwelijks, maar begin er warm voor te lopen door al jouw enthousiaste verhalen en mooie foto's. Ik vind het zo heerlijk voor je.
    Enjoy..... maar die aanmoediging heb je niet echt nodig, volgens mij ;-) xxx

  • 02 December 2016 - 16:39

    Riny Thewessen:

    <3

  • 02 December 2016 - 18:20

    Jean Dolmans:

    Leuk je zo te kunnen volgen. En nog leuker dat je met volle teugen geniet!
    Voor ons is het een déjà vue. Wij kunnen ons precies voorstellen hoe je geniet want wij doen dat in die regio ook steeds!! Heerlijk!!
    Goede reis verder en tot het volgende bericht.
    P.S. : Aix en Provence wordt ook wel het Parijs van het zuiden genoemd; dus dat belooft wat!
    Groetjes,
    Annie en Jean.

  • 02 December 2016 - 18:27

    Jean Dolmans:

    Riny,
    Nog even een belangrijke aanvulling:
    "Een heel dikke proficiat met verjaardag!"
    Wij wensen jou dat je nog veel jaren kunt genieten op de manier zoals je dat nu doet!
    Groetjes,
    Annie en Jean

  • 03 December 2016 - 19:11

    Riny Thewessen:

    Dank je wel !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

riny

Levensgenieter !!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 24502

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 12 Februari 2017

AVONTUUR 1

Landen bezocht: